برنامه‌ریزی برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مبانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی/ بازنگری در محتوای کتب درسی با تاکید رئیس‌جمهوری

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهوری در خصوص ضرورت آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با مبانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این کار در دوره جدید وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم به صورت جدی دنبال خواهد شد.

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با مبانی و مفاهیم مرتبط با سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهمیت بسیار زیادی دارد و این موضوع مورد تاکید دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان است و وزارت آموزش و پرورش این موضوع را به صورت جدی دنبال خواهد کرد.

او افزود: در این خصوص هرکاری که لازم باشد، وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد داد. در همین رابطه نیازمند تغییر و بازنگری در محتوای کتب درسی هستیم و این موضوعات را پیگیری خواهیم کرد.

کاظمی ادامه داد: در کنار آگاهی‌افزایی به صورت مکتوب و در قالب کتب درسی، نیازمند آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با این مفاهیم به صورت میدانی هستیم. وقتی دانش‌آموزان از موزه بازدید می‌کنند و یا از یک کارگاه صنایع‌دستی بازدید کنند و همچنین اگر در یک اردوی تفریحی و گردشگری حاضر شوند، بیش از پیش با فلسفه و اهمیت این سه حوزه آشنا خواهند شد و در آینده می‌توانند در انتخاب شغل از ظرفیت‌های این سه حوزه بهره‌ بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری‌های خوبی بین این وزارتخانه و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد و این آمادگی را داریم تا این همکاری‌ها را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801953
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha